esmaspäev, 12. aprill 2010

Kuidas ma linde pildistan

Pildistamine ei ole alati ainult meelakkumine, kaugel sellest. Tavapärase kehva valguse või halvasti valitud sihtkoha (no ei ole linde ega loomi ega isegi mitte ilusaid maastikke) lisaks võib miljon muud asja valesti minna. Üsna tavaline on mul näiteks kaamera valed settingud. Pole veel piisavalt harjutanud.

Vahel on siiski valgus perfektne, linnud olemas ning kaameral samuti õigeid nuppe keeratud. Aga pilti ikka ei saa. Näiteks nagu siin alloleval pildil. Metsvint laulab kenasti puuvõras. Päris lähedal veel, nii et suunad objektiivi linnule. Aga vaat tibuke keerab selja või täpsemalt öeldes näitab ainult sabaalust!



Ilusad kohevad suled on seal tõesti, aga mitte sellist pilti ma ei soovinud. Tuleb oodata, et lind ennast teistpidi keeraks. Käed juba vaikselt värisevad, sest kaamera on üles suunatud ja kael pea kuklas hoidmisest kange. Värvuke kohendab sulgi ja ühel hetkel pöörabki pea minu poole - võib-olla sellest saab ühe korraliku võtte? No muidugi mitte, kodus arvutiekranilt pilte vaadates selgub, et mingisugune oks blokeerib täpselt vindi noka ...



Ja kui järgmist pilti tegema hakkad, on suleline juba viuhti teise puu otsa lennanud. Seekord siis metsvindist pilti ei tulnud, aga jaht jätkub!

2 kommentaari:

Tiina L. ütles ...

Ah niin tuttua juttua!

Välillä olen todennut, että jatkossa kuvaan vain Kiinan muuria, se pysyy paikallaan ja on riittävän iso että siihen saa tarkennettua!

Maris ütles ...

Hei, Kiinan muuri ei olisi edes paha! Hienoa jos jotain näin mielenkiintoista ja merkittävää saisi koskaan kuvaan näiden nykyisten lumisten ja /tai ruskeiden maastojen sijaan.