reede, 10. aprill 2009

Linnujaht

Nii kui nägime, et pühadeks lubatakse ilusat ilma, suundusid mõtted kohe pildistamise peale. Kordki oleks aega päevavalguses teha väike väljasõit, et poleks vaja piirduda vaid lähiümbruskonnas ringi kõmpimisega. Esiteks tuli meelde Nuuksio - rahvuspark Espoos. Ent kuidagi jäi sellenädalasest lähimetsas jalutamisest mulje, et praegu veel on liiga varajane kevad selle jaoks. Nuuksios on tõenäoliselt veel lund ning suhteliselt vähe loomi ja linde ringi silkamas.
Teise variandina tuli meelde Helsingi mereäärne park Kaivopuisto pisikeste saartega kohe ranna ääres. Selle valisimegi. Ent millal minna? Mul oli mingisugune imelik idee, et linnud muutuvad aktiivseteks kohe peale päikesetõusu, ehk seega peaksime väljuma sellal. Mõeldud - tehtud. Paraku päike tõuseb juba üsna varakult ...

Täna hommikul äratas mobiil meid seega kell viis. PISUT väsind olek oli, ent nagu Aki ütles - me ei suutnud ühtegi pädevat vabandust välja mõelda, miks mitte minna. Niisiis kiire dušš, kohvi näkku ja teele.

6:15 olime Olümpiaterminali kõrval parklas. Väljas oli üsna pime ning minu fotokas muidugi sellises valguses eriliselt head tulemust ei anna. Siinkohal pean mainima, et kogu pildistamisreisi ajal eriliselt valgeks ei läinudki. Ilm oli pilves ning sooja mõned hädised kraadid. Startisime rahumonumendi kõrvalt. Monument on muide "püstitatud aastal 1968 Soome rahva poolt sümboliseerimaks rahumeelset kooseksisteerimist ja sõprust Soome ja Nõukogude Liidu vahel".

Oli mis ta oli, jätkasime oma teed Kaivopuisto poole. Käisime pargis asetseval künkal, kust paistis kätte kohe ranna ääres asuv Uunisaari. Sealne valgustatud maja kutsus meid lähemale ning see oli õige liigutus! Üle silla jalutades nägime kõigepealt parte, need linnud on muidugi alati igalpool kohal. Järgmiseks peaaegu et komistasime murul einestava valgepõsk-lagle otsa. Tema end meist häirida ei lasknud, mugis edasi ja jalutas muudkui lähemale. Oi milline klõpsimine käis... :)

Aga see oli alles algus. Järgmisena nägime luiki ning muid ebamääraseid veelinde, kelle nime veel saarel olles ei osanud määratleda. Koju tulles läks muidugi lahti "Suomen ja Euroopan linnut" ja "Eesti elusloodus" lappamine ja liikide otsimine :) Tulemus on siis siin:

Merisk

Jääkoskel

Hahk

Nende lisaks muidugi tavapärased kajakad ja varesed ning veelindudest sõtkas. Nägime ka laukade parve, ent mustad valge otsmikuga linnud olid pildistamiseks kahjuks liiga kaugel.

Peale paaritunnist müttamist olime suhteliselt jääs ning võtsime kursi auto ja kodu poole. Plaan oli veel peale pildistamist minna kuhugile mõnusat hommikusööki nautima, ent puhkepäeval kell kaheksa oli kogu linn täiesti välja surnud. Kasutusele tuli võtta varuvariant - bensiinijaamast apelsinimahla ning paar äsja küpsetatud saiakest kaasa ja koju nautima. Küll maitses hea! Mina keerasin peale seda uuesti magama ning võtsin unevõlast paar tundi tagasi :) Mõnus päev igatahes. Lõpetuseks veel mõned hommikuse Helsingi vaated.

Tiina L. ütles ...

Oli teil alles kena hommikune reis! Ja pärast varajast üles ärkamist tasus ära!

Tore oli ka vaadata pilte Helsingist ja selle randadest. Väike koduigatsus hakkas pead tõstma.

Aga siis välissoomlase, või tegelikult välishelsinglase küsimus: kas Uunisaare viib nüüdsest sild?

Mõtlen ka, et võib-olla olen Marisega samal tasemel ornitoloogia suhtes. Minul on lindude ära tundmises kolm kategooriat:

- suured linnud (luik, kurg, kotkas, jaanilind)
- keskmised linnud (vares, harakas, tuvi)
- väikesed linnud (ohh, palju…)

Maris ütles ...

Tõepoolest varajane äratus tasus ära, kuna päeval olevat seal udu tõusnud.

Aki valgustas mind silla küsimuses: talvel viib Uunisaarele sild, ent suveks koristatakse see ära.

Linnukategooriad olid väga head! :)
Kusjuures lindude äratundmine (luik, vares, veelind, laululind jne) on veel lihtne enne linnuraamatu avamist - ent seal on luigestki kolm varianti! Kühmnokk-luik, laululuik ja väikeluik... appi!