pühapäev, 1. jaanuar 2012

Uue aasta eesmärgid

Aastavahetus on hea punkt ajas eelnevast kokkuvõtteid teha ja uusi suundi planeerida. Kui palju me muidu üldse mõtleme, et kuhu oma eluga minna ja mida peale hakata? Mina seda eriti põhjalikult küll ei tee, lihtsalt kulged ajaga kaasa: hommikused ärkamised, tööpäevad, nädalavahetused, vahele pikitud üksikuid reise või muid toredaid üritusi. Kõike muidugi planeerida pole võimalik, elu teeb omad korrektuurid. Nagu Green Day ühes laulus öeldakse: "Another turning point, a fork stuck in the road. Time grabs you by the wrist, directs you where to go."

See-eest mingisuguseid põhimõttelisi liine on enda jaoks hea välja joonistada. Siit tulevad minu selle aasta eesmärgid, nii suuremad kui ka väiksemad. Ütlen nende kohta eesmärgid seetõttu, et lubadustest on minu arvates liialt karm rääkida - ja kõike ei või nagunii ette valmis mõelda. Aga ma luban igatahes kõvasti püüda neid saavutada!

Eesmärgid 2012:

1. Tahan hoida sõpradega paremini ühendust. Nagu "Wear sunscreen" -nimelises laulus/tekstis öeldakse: Understand that friends come and go, but for the precious few you should hold on. Work hard to bridge the gaps in geography and lifestyle because the older you get, the more you need the people you knew when you were young.

Endiselt teen Tallinna-trippe ja üritan nende jooksul võimalikult palju (ja korralikult) sõpradega kohtuda, aga lisaks sellele üritan esimese sammuna msni ja skype'i märgatavamalt tihedamini kasutada. Ja loomulikult olete kõik meie juurde teretulnud, mis sest, et hetkel on meil majutusega natuke keeruline teema (lahtikäiva diivani elupäevad jõudsid lõpule, tänud siinkohal Peemotile ;)). Aga majutuseprobleemi ehk lahendab millalgi järgmine punkt:

2. Korteri müük, maja ostmine ja remontimine.
See pidi olema juba 2011 aasta teema, aga ega oma maja pole jänes, et eest ära jookseks. Millalgi see ikkagi juhtub - elame metsade ja põldude keskel omas õdusas majakeses (aga kesklinna saab siiski autoga kiirelt ;)) ja vaatame aknast põllul kappavaid metskitsekesi.

3. Füüsilise vormi parandamine. Peaks olema suhteliselt lihtne teha, sest see enam halvemaks minna ei saa! Kuna eesmärgid jäävad muidu lihtsalt õhku hõljuma, siis vajab ka see korralikku annust konkreetsust. Esialgu olen endale armuline ja alustan täiesti tavalistest jalutuskäikudest. Luban jaanuaris igal nädalal vähemalt kaks tempokat 45-60 minutilist jalutuskäiku peale tööd teha ja kõige tipuks korra nädalas sulgpalli mängimas käia. Kui nendega ilusti hakkama saan, siis lisandub veebruaris ka jõutrenn, esialgu vast lihtsalt kodus punnitades. Meil on tegelikult tööl ka väga soodus võimalus jõusaali ja teatud rühmatrenne kasutada, üritan nende kohta täpsemini uurida. Aga esialgu alustan vaikselt, ja kui te mu vormi teaksite, siis te teeksite sedasama ;)

4. 2012 aastal tahan teha 2-3 huvitavat välisreisi. Võib-olla paar lühemat visiiti Euroopa linnadesse ja suve suhtes oleme vaikselt plaaninud pikemat reisi Islandile, aga sellest ma väga veel ei taha rääkida, sest kardan ebausklikult siis asja ära rikkuda. Ja osaliselt on ka majaost mõtteis, võib ju täiesti olla, et laenu ja remondi tõttu ei liigu me sel aastal üldse kuhugi ...
Aga kui reis peaks teostuma, siis peab olema selleks hetkeks täidetud punkt 3 - parem vorm, et kaameravarustusega jaksaks seal ringi trööbata. Ja ka punkt 5 ehk:

5. Fotograafiaga seotud eesmärgid. Neid on mitu ja õnneks väiksemat sorti. Esiteks tahan lugeda korralikult läbi Michael Freemani The Photographer's Eye, kompositsioonist rääkiva raamatu ja teiseks massiivse Lintukuvauksen käsikirja, auhinnatud soome ja ungari fotograafide raamatu, mis on muide illustreeritud uskumatute linnupiltidega.

Siis muidugi harjutamine, harjutamine, harjutamine. Võib-olla teeb see millalgi meistriks.
Arvutis olevate piltide osas on ka mõned väiksed eesmärgid. Kavatsen kogu 2010 ja 2011 pildikataloogi läbi käia ja ebaõnnestunud võtted kustutada. Loomulikult olen ma seda peale iga pildistamistrippi teinud, aga ütleme nii, et 2010 alguses olid mul õnnestunud pildi kriteeriumid natuke teistsugused kui praegu. Hea meel on ka teatada, et 2010 raw-piltide osas olen juba poole peale jõudnud! Arvuti kõvaketas ka rõõmustab, kui gigabaidid vähenevad.

Lisaks on mul pooleli õnnestunud piltidest oma fotoraamatu tegemine. Norra reisipildid on läbi käidud ja kuvatkirjaksi.fi programmi viidud, aga teiste reiside pildid on veel puudu.

6. See on selline mitte-nii-tõsine eesmärk, pigem meeldetuletus endale, et asja juba varakult planeerida: Maris 30a pidu!! Loodan sel aastal midagi asjalikku korraldada, ebaselge on veel see, et kummal pool lahte ja mismoodi :)

3 kommentaari:

Kati ütles ...

Tubli tüdruk! Pidu ma ootan tõesti, aga sina vist minu oma enne:)

Maris ütles ...

Kuule jah, ma just hakkasin mõtlema, et millal siis sinu pidu saab? :D

Kati ütles ...

No vaatame, millalgi vast ikka saab:)