neljapäev, 29. mai 2008

Kevadõied

Ma olen taas vahelduseks leidnud oma blogimisinnu, siit tuleb järgmine postitus!

Täna käisin jälle oma aeda imetlemas ja mõtlesin muidugi kõike ka teiega jagada. Leeklill õitseb kirkalt ja on levinud eelmisel aastal istutatud kahest väikesest taimest mõnusalt paksuks maakatteks.















Lillepeenras lubab leeklille kõrval vaikselt õidepuhkemist ka teine mitmeaastane lill, eestikeelse nimega austria mailane. Ootan seda huviga, sest eelmisel aastal peale istutamist nad muidugi enam ei õitsenud ning selle taime siniseid õisi olen vaid pildi pealt näinud.

Meie vahvad õunapuutuustid on samuti valgetes õites ja puud ise näevad välja kangesti ulakad. Ma kahjuks puust kogu pikkuses head pilti ei saanud, eks peate ise vaatama tulema :)




















Teises aianurgas on aga juba pikalt vohanud mingid imelikud taimed. Mõtlesin, et las kasvavad, ei hakka maha niitma, eks vaatab mis neist tuleb. Esialgu kasvatasid nad endale lehtedele lisaks pika varre otsa karvased pallid. Nüüd on paar neist pallidest hakanud avanema ja ilmselt peagi puhkevad täide õide. Näevad välja küll vähe sürrid, nagu oleks mingi lihasööjataim. Otsisin seda oma aiaraamatutest ja veel kindluse mõttes ka netist ja jõudsin tulemuseni, et tegemist on idamagunaga. Üleeelmised elanikud on ilmselt need maha pannud ja eelmisel aastal olid nad meie kolimise ajaks juba ära õitsenud, nii et me vist niitsime nad madalaks. Eks näis, mis neist koorub.
















Aed on muidu magusat lõhna täis, aianurgas hakkab sirel õide puhkema. Mulle on meelde jäänud kellegi ütlus, et minu vanaisa sünnipäeval õitsevad sirelid ja tõepoolest, vanaisal on homme sünnipäev.

Aga lõpetuseks panen eputamise mõttes ühe enne ja pärast -pildi üles. Esimesel olen alles võõrasemataimed potti istutanud, pildistamise kuupäev on 14. aprill. "Pärast" -pildi tegin täna. On teised ilusti mühama hakanud, väetan ju neid ka usinalt ja tore märgata, et sellest on abi olnud. (Olgu-olgu, "pärast"-pilt on lähemale zoomitud, aga no ma ei oska ega viitsi seda pildikäsitlusprogrammi niimoodi kasutada, et saaks ühesuurused ja võrdluskõlbulikud objektid.)

Mis siin ikka, lähen silkan veel õue lillekesi kastma ja väetama. Ilusaid suveilmasid!

Kommentaare ei ole: