pühapäev, 1. detsember 2013

Grasse ja Cannes

Grasse on Prantsusmaa parfüümitööstuse keskus. Linnast leiduvad kuulsad parfüümitootjad Galimard, Fragonard ja Molinard. Linnake ise asub rannaäärsest Cannes'ist põhja pool mäeküljel, pooletunnise rongisõidu kaugusel. Meiegi saabusime linna rongiga Cannesi kaudu.

Meie esimeseks sihtkohaks oli Fragonardi parfüümimuuseum, seejärel plaanisime vanalinnale tiiru peale teha.

Lavendel, roosiõied ja muud tarvilised taimed:

Kahjuks peale esimese korruse mujal ei tohtinud pilti teha, seega piirdun kirjeldusega. Esile oli pandud imepäraseid vanu parfüümipudeleid ning lisaks lugu Fragonardi pere ajaloost. Ühel korrusel asus gift shop, mis lõhnas nii tugevalt, et peale lühidat tiiru lõhnaseepide, parfüümide, lõhnaküünlate ja kehakreemide vahel tahtsime vaid õues värsket õhku hingata. Võtsimegi suuna vanalinna peale.

Fragonard oli ka sinna äri laiendanud, panime tähele nii sisustuspoodi kui ka lastekaupade poodi "Petit Fragonard":

Grasse vanalinn moodustus puupüsti turiste täis olevatest peatänavatest ning labürindina kulgevatest hüljatu ilmega kõrvaltänavatest.

Trehvasime ka paari kassi:

Grasse vanalinn oli väike, aga sel oli iseloomu. Pimedad, kitsad ja pisut ebamäärased kõrvatänavad vaheldusid kaunite väljakutega.

Lõuna paiku tõusime piki treppe taas parfüümimuusemi taga asuvale väljakule. Sõime täidetud võileiba ja puhkasime jalga. Aeg oli edasi liikuda - või tegelikult suuna mõttes tagasi. Cannes oli selle pärastlõuna sihtkoht.

Kullast märk Grasse tänaval:

Kui Grasse oli nagu väike keskaegne linnake, siis Cannes oli trendikas, tuntud kaubamärkide poodidest kubisev luksuslinn. Mulle tundus, et koorik oli kena ja läikiv, ent sisu mittemidagiütlev. Võib-olla olin ma ka väsinud Grasse muljetest ja kuumast ilmast, aga Cannes'ist jäid meelde vaid rannal jalutajaid häirinud lõunamandri mehed, kes igasugu kraami üritasid müüa.

Cannesi rand:

Kuulus näitusepaviljon, siis toimubki Cannesi filmifestival:

Uurisime pisut ka tänavakive, kes need seal siis olid - muuuhulgas Nicole, Cameron ja Mel :)

Ning Roosa Panter:

Cannesi bussijaama kõrval oli tegelikult huvitava väljanägemisega maja, Cinema Cannes:

Ja Cannesi kaitseks peab veel ütlema, et künkal asuv pisike vanalinn oli kena:

Vaade vanalinnast näitusepaviljonile:

Jahisadam ning rannaliiv:

Imekaunis Vahemeri:

Vanalinna kollased majad:

Väsinult suundusime õhtul tagasi Nizza poole ja millegipärast oli juba hea meel tagasi "kodulinna" jõuda. Kuid enne veel imetlesime Cannesi raudteejaama maalinguid:

Kokkuvõttes: kui Nizza kandis liikuda ning aega pole jalaga segada, siis minuarust võib julgelt vähemalt Cannesi reisiplaanist välja jätta. Pigem selle asemel valiksin Monaco ja Nizza. Grasse-taolisi pisikesi linnu on ilmselt Rivieral teisigi, mõnes neist oleks vast tore käia. Ent kui valida tuleks Alpide või Grasse vahel, siis pole kahtlust - kindlasti valiksin esimese.
Meie reisi viimase päeva veetsime Nizzas Parc Phoenixis, sellest paar sõna veel järgmises postituses.