laupäev, 7. mai 2011

Loetud ja lugemata

Jaanuaris võtsin suure innuga ette plaani, et loen oma pooleliolevad raamatud läbi. Nimekiri nägi siis välja selline:

1. Jeremy Clarkson - Driven to Distraction. Oli pooleli, nüüd on juba ammu loetud. Meeldiv ja naljakas lugemine, eriti hästi sobib autohuvilistele.

2. Richard Dawkins - The Greatest Show on Earth: The Evidence for Evolution. Oli pooleli ja pole ühtegi lehekülge edenenud.

3. Iain Banks - Transition. Oli pooleli, nüüd loetud. Algas aeglaselt, aga tempo tõusis, mida rohkem loetud sai. Kuulub ilmselt sci-fi-kategooriasse või midagi taolist. Ütleme nii, et raamat oli hea, aga olen Banksilt ka palju paremaid teoseid lugenud. Võib-olla oli viga ka inglisekeelses tekstis, tundus, et vahepeal ma ei saanud üldse pihta, mis toimub ja miks.

4. Terry Pratchett - Nähtamatud akadeemikud. Polnud alustatud, nüüd aga olen läbi lugenud. Pratchett tuntud headuses. Raamatu alguses tundub, et johhaidii, jälle need samad vanad Pratchetti naljad, aga kui storyline hoo sisse sai, siis ei tahtnud raamatut käest lastagi.

5. Eesti rahva ennemuistsed jutud. Oli pooleli ja on seda jätkuvalt.

6. Alexandre Dumas - Punainen Sfinksi. Pole alustatud.

7. Aleksander Turovski - Loomalood. Pole alustatud.

8. John Berendt - Langevate inglite linn. Jätkuvalt pooleli.

Vahepeal olen aga nimekirja lisanud uued kandidaadid:

9. Ian McEwan - Solar. Schipholi lennuväljalt kaasa haaratud raamat reisiigavuse peletamiseks. Ja seda see raamat tõesti tegi! Tõeline huumoriromaan ja põnev süzee. Erinevalt Pratchettist, kes viskab nalja nö palju ja tihedalt, kasutades näiteks huvitavaid keeleväljendeid, seisneb McEwani huumor pikkades satiirilistes kirjeldustes, mida lugedes pidin vahel lausa hirnumist tagasi hoidma. Pole veel päris lõpuni jõudnud, aga teen seda kindlasti asap. Raamat muide räägib suhteliselt õnnetusehunnikust professorist, kes üritab nii iseenda kui oma naissuhetega hakkama saada ja samal ajal maailma päästvat uut tehnolooiat edendada. Soovitan.

10. Minu Eesti 2. Läbi loetud. Läks käbedalt, aga võib-olla lugesin selle liigagi kiirelt läbi, sest sisust ei mäleta palju midagi. Külmad ööd Kalamajas, ameeriklastest vanemate kergekoeline hukkamõist (või mõistmatus?) autori otsuse suhtes Eestisse jääda, nö elu mõtte otsingud. Tegelikult jäi mulle raamatust positiivne mulje, parem kui esimesest osast. Ja mäletan ka seda, et lubasin endale raamatu veel teist korda kätte võtta ja seda mõttega lugeda.

11. Roy Strider - Himaalaja jutud. Pole alustatud.

Lisaks hankis Aki samuti Schipholist mingisuguse uue Dan Browni raamatu, millele võiksin ka millalgi pilgu peale visata. Ja kui keegi oskab midagi muud head soovitada (mitte midagi masendavat paluks), siis laske käia. Huumor, fantaasia, chick-lit on teretulnud. Ajude väänamine a la Kafka mitte.
Lähengi vast hetkel McEwani Solarit lõpuni lugema, telekast tuleb mingisugune jäähoki (jälle!) ja ma selle mänguga eriti hingelähedust ei tunne.

2 kommentaari:

Kati ütles ...

Mul Himaalaja jutud läbi ja väga meeldis..Kuid Minu sarjaga oled minust kenasti ees, mul ei õnnestu kuidagi raamatukogust kätte saada:(, nii popp sari et jube. Vahel mõni tilgub, kuid nimekiri ilmunutest ja lugemata vaid pikeneb.

Maris ütles ...

Himaalaja tuleb siis kindlasti järgmisena ette võtta. Minu-sarja raamatuid pole ma tegelikult peale Minu Eesti 2 viimasel ajal üldse hankinud ja nüüd on jälle vist mitu uut tulnud. Võin sulle portsu neid raamatuid tuua, mida sa lugeda pole jõudnud, kui millalgi jälle Tlna satun :) Või kui äkki ise külla tuled ;)