kolmapäev, 22. veebruar 2012

Trenniklubi algus - Tasa ja targu

Nagu ma siin mingi aeg tagasi hõiskasin, on meil tööl käima tõmmatud vormi- ja kiloklubid. Eelmisel reedel pidasid meile lühikese tunnise loengu medõde ja füsioterapeut. Rääkisid, mida süües silmas pidada ja mismoodi vastupidavust ja jõudu treenitakse. Kuigi sealt eriti palju uut infot ei tulnud, oli siiski väga hea seda kõike asjatundja suust kuulda ja endale meelde tuletada. Mulle meeldis see medõe jutt, et alusta nö suurtest liinidest nagu regulaarsed söögiajad (et siis mitte näljasena ahmida) ja mõtle järgi, kas sinu probleem seisneb söögi kvaliteedis või kvantiteedis (söö paremini vs söö vähem) või hoopis maiustamises. Ja alusta muudatuste tegemist vaikselt, nii et keha ja vaim sellele vastu peaks - mitte ainult paar nädalat, vaid ikka elu lõpuni.
Mul on ka probleem see regulaarne söömine ja täpsemalt hommikusöögi vähesus. Kohvi ja jogurt ei ole eriti piisav, lõunaks on juba suur nälg ja siis mugingi rohkem kui vaja :) Ja muidugi õhtul mõttetute kalorite tarbimise ehk maiustamise võiks ka vähemale jätta.

Toidu suhtes oli neil selge soovitus - puu- ja juurvilju rohkem ja valget suhkrut ja jahu vähem.

Eile käisin ka vastupidavust ja lihasjõudu mõõtmas, et treeningsoovitusi saada. Ma teadsin, et mu aeroobne vorm on olematu, aga no ikkagi oli masendav. Mul ei lubatud nimelt täit 11 minutit ergomeetril sõtkuda, sest pulss oli juba kaheksa minuti kandis 170 peal. Kolm varianti - mul on kas sitt vorm, erakordselt kõrge maksimumpulss või siis kilpnäärmeprobleemid. Tundub, et vastus kaldub selle esimese variandi suunas :D
Soovituseks sain siis rahulikult alustada, et vastupidavust treenida. Kolm korda nädalas pooletunnised reipad jalutuskäigud, pulss kuskil 120-140 vahel. Ja nädalavahetusel näiteks üks pikem. Vot nii siis. Kui ma selle peale silmi punnitasin, et kas tõesti järgmised neli kuud ainult jalutan, siis vastus oli enam-vähem jah. Pressisin füsioterapeudilt välja kahe kuu pärast uue ergomeetritesti, et oleks mingi vahepealne eesmärk ikkagi. Kahe kuuga nimelt peaks vastupidavuses muudatusi nägema.

Rasvaprotsent mõõdeti ka, selliste meeldivate tangidega, ja seda ma välja hõikama siin ei hakka :D Soovitus oli saavutada 22% ja ütleme nii, et see päris koheselt kätte ei tule.

Lihasjõud oli õnneks suht okipoki, ehk siis hindeks sain neli. Testisime hantlite tõsteid (viiekilostega, jeerum), kõhulihaseid ja jalalihaseid. Aga no viis võiks ju ikka olla, eks!

Nüüd on mul lihased suht kanged kõik. Eriti kõht. Aga täna juba lähme välja müttama, et vormi tõstmist alustada. Enam hullemaks ju minna ei saa? ;)