pühapäev, 4. september 2011

Augusti viimane nädalavahetus

Seekord veetsime augusti lõppu mökkil koos sõpradega. Ilm oli meeletu - päeval 25 kraadi, kas see ongi see kliima soojenemine?

Õhtud möödusid veiniklaasi ja vestluse saatel, päeval aga tegime retke lähedal asuvaid kaljumaalinguid uurima. Et ikka kultuuri ja sporti ka oleks. Esialgne teave oli selline, et parklast kaljudeni on umbes kilomeeter metsarada, aga tegelikult kohale jõudes avastasime, et oligi hoopis 2,5-3km. Peale veiniõhtut ongi ju tore kuuma ilmaga mööda metsarada üles-alla seigelda..

Seeni oli seal metsas hulgaliselt, aga kahjuks mitte õigeid.

Söö vaid seeni, mida tunned..

Lõpuks jõudsime kaljudeni. Astuvansalmi kaljumaalingud on pärit u 3000-2500 aastat eKr. Sellal oli vesi kõrgemal ja nüüd meie pea kohal olevad kujundid maaliti siis veepinnalt või jää pealt. Väga neid maalinguid enam näha ei olnud, aeg on oma töö teinud, ent mõni selgem paistis ikkagi välja:

Põder

Käsi

Peale maalingute vaatlemist ronisime veel üles kaljule. Tuul puhus ja jahutas palavat olekut ning järvele vaadates silm puhkas. Ilus oli.

Et Finnish mökki experience täiuslik oleks, läksime õhtul veel kalale. See kõlab võib-olla eksootilisemalt kui päriselt oli.. sõudsime paadisillast 20 meetri kaugusele roostiku äärde ja viskasime õnged sisse. Alguses tõmbasime paar veetaime välja. Aki tegi siis otsa lahti ja tõstis paati esimese kala. Vat siis hakkas kõigil näkkama! Uskumatu, paar sekundit oli ussike vees, kui juba kalad sõid. Sõbrad said samuti käe valgeks ja kalad õnge otsa. Sellega me ainult ei arvestanud, et me ei osanud välja püütud kalasid paati tõsta (ma märgin siinkohal ka ära, et Aki on pro-kalur, tema kohta see jutt ei käi). Ehk siis mingil hetkel lendas kala hirmsa karjumise saatel õnge otsas õhus ja mina hoidsin peast kinni, et sellega mitte vastu pead saada. Paar korda sellist röökimist ja ma arvan, et meie ülejärve-naaber mõtles, et mis hullud need seal on. Igatahes lõbus oli! :)
Paari kalaga läks kehvasti, ehk siis neil läks konks liiga sügavale ja ei saanudki neid enam järve tagasi lasta. Mis muud kui soola ja pipart vahele ja grilli! Kuna tegemist oli mingisuguste prahikaladega (st. 5% liha ja 95% luid), siis neist väga gurmaanrooga ei saanud. Aga vähemalt värske värk!

Nii ta läks, viimane suvine nädalavahetus. Aitäh kulla külalised! Ja järgmisel aastal uuesti ;)

Kati ütles ...

Tublid. Meil Avo on hullunud oma kalalkäikudega. Suvel soetas paadi ja nyyd muud polegi kui reedel otsejoones maale, kalale ja nii iga päev ja varahommik. Selle ndlvahetuse saak oli tubli 3 haugi, mis siis tee suitsutusse leidsid.

Maris ütles ...

Vaatasin just su blogist kalapiruka retsepti, paistis väga nämm!

Tiina Linkama ütles ...

Kiitos jälleen mukaansatempaavasta kalajutusta!

RON ütles ...

Aitäh külalislahkuse eest:) Väga äge reis oli ja väga ilus loodus ning koht!

See kalapüük oli muidugi klassika. A la kuidas ei tohiks kala püüda :)