teisipäev, 14. juuni 2011

Ajaoptimist

Kas teate, mis või kes on ajaoptimist? Mina näiteks olen.

Ajaoptimist on inimene, kes kujutab ette, et jõuab päevas teha viis asja, aga tegelikult on reaalsusest kaugel - ehk siis saab valmis vaid üks või kaks tööd. Graafik oleks realistlik võibolla siis, kui ajaoptimist võiks istuda suletud kabiinis ja omaette tööd teha. Aga nagu me kõik teame, on tööl kolleegid, kliendid, kohtumised ja koosolekud, mis kõik aega söövad.

Niimoodi kirjutatakse Talouselämäs - ühes soome ajakirjas. Artiklit soovitas mulle emapuhkusel olev hea kolleeg, kes isegi kodus lapsega tegeledes näeb endas ajaoptimisti omadusi. Teisisõnu, ajaoptimism ei piirdu alati ainult tööga.

Ajaoptimistil on tööde kuhjudes kolm varianti - tööd hilinevad; optimist teeb pikki päevi või siis kurnab kolleege, paludes neil osa töödest ära teha ja kannab oma stressi niimoodi teistele ka edasi. Mul on tõeliselt piinlik oma tiimikaaslaste ees, aga nii ta paraku läheb, nemad peavad vahel minu võimatute graafikute osas viimasel hetkel aitama. Samas see toimib ka teistpidi - see aitab teisi, kel just kõige hullem koormus pole. Ja tööde delegeerimine ja võrdne jagamine on tegelikult igati mõistlik.

Aga kõigele lisaks oletab ajaoptimist, et ka kõik teised saavad töödega ilgelt kiirelt hakkama (millega ajaoptimist tegelikult reaalsuses poleks võibolla ise ka hakkama saanud..).

Nüüd kui mul on puhkuseni veel ainult seitse päeva järel, ei jõua ma enne suve eriti enam ajarealismi harjutada. Aga luban endale kaks asja - esiteks täidan oma viimaste tööpäevade üksikud vabad kohad kalendris broneeringuga "tööaeg", et keegi mulle enam ühtegi koosolekut ei lajataks; ja teiseks, sügisel hakkan uue hooga oma ajaoptimismi vähendama.

3 kommentaari:

Kati ütles ...

Heh:). Hea plaan. Kaua puhkad siis? Ma ka maal kodukontoris hetkel ja tagasi linna alles peale jaani. Eks näis kaua kontoris vastu pean:).

Maris ütles ...

Neli nädalat alates jaanipäevast :P Muide liigume Tallinna ja Lõuna-Eestisse umbes 11.-12. juuli paiku, umbes nädalakese viibime. Kas tead juba kus sel ajal oled?

Kati ütles ...

Hetkel tundub et linnas olen sel ajal. Plaan on maale kodukontorisse naasta 15 juuli õhtu, et siis peale nädalat arvuti hüljata ja 3ks nädalaks jalad seinale lüüa. Ametlik puhkus hakkab mul 25 juuli.