pühapäev, 30. detsember 2012

2012 tagasivaates

Aastavahetus läheneb - see on hea ettekääne pisut peatuda ja mõelda, et kuidas mul siis tegelikult läheb. Mis hästi, mis halvasti? Paar korda olen neid aasta kokkuvõtteid blogisse kirjutanud ja neid on endal hiljemgi hea lugeda - huvitavaid tegemisi ja kogemusi mahub aastasse tegelikult palju rohkem kui esialgu meelde tuleb. Mis siis 2012 tõi?

Kodu: SUUR muutus toimus just sellel elualal ja veel ei tea, kas heas või halvas suunas :D Tegelikult viimased pool aastat olen ma enamus ajast ikkagi nautinud siin uues kohas elamist. Muidugi, siin on palju askeldamist ja tegemist juba ilma remonditagi - kasvõi koristamine ja nüüd talvel ülepäevane kütmine, aga seni tundub see veel huvitavana.
Ja muidugi mulle käib närvidele see kaos ja pooleliolek ja remontimise aeglus (milles võib ainult ennast süüdistada), aga no seda oskasin ka oodata. Või no ütleme nii, et maja osas on ka suhteliselt ebameeldivaid üllatusi olnud (kaevujama näiteks ja see, duširuumi remont tähendab nii seinte kui põranda täielikku rekonstrueerimist), aga no elame üle, kuidas siis muidu.

Positiivselt poolelt pean veel ära mainima siinse loodusläheduse ja muidugi selle põlluvaate, mis mul köögiaknast avaneb ja mis oli ilmselt üks peamine põhjus, mis otsuse just selle maja kasuks kallutas. Mitte et see põld nüüd teab mis kaunis loodusvaade oleks - palju kenamaidki on olemas, aga ilmselt see avarus avaldab mulle muljet. (Nüüd kindlasti kui ma siin seda põldu kiidan, siis järgmisel aastal teeb vald otsuse selle elamukruntideks muuta ja korrusmaju täis ehitada ;))

Jaanuaris muide kirjutasin nii:

"Millalgi see ikkagi juhtub - elame metsade ja põldude keskel omas õdusas majakeses (aga kesklinna saab siiski autoga kiirelt ;)) ja vaatame aknast põllul kappavaid metskitsekesi."

No mis ma ütleks, need metskitsed tulid ka ühel päeval õuele nagu tellitult. Be careful what you wish for! :)

Töö: Emapuhkuselt naasnud kolleeg võttis tiimi juhtimise üle ja mul on selle üle väga hea meel. Suur koorem kerkis õlgadelt. Olen rahul ka sellega, et mul on julgust tunnistada, et vähemalt praegu ei ole juhi positsioon mulle see õige koht. Teisalt olen äärmiselt tänulik selle eest, et mulle selline ülesanne usaldati ja võimaldati niiöelda tiibu proovida. Kus mujal seda oleks lihtsam ja parem teha kui mitte omade seltsis?

Põnevust on see-eest tööl jätkunud, huvitavaid tegemisi ja projekte. Vahel olen nende tõttu mustas masenduses ja vahel hõljun pilvedes, sest mida raskem mägi ronida, seda õnnelikum oled tippu jõudes :) (Nüüd tuleb neid klišeid ja elutarkusi robinal, ma vabandan juba ette :)).

Tervis ja vorm: see on nagu mingi iga-aastane mantra, et nüüd hakkan suureks sportlaseks ja ajan ennast vormi. No mida pole, seda pole. Sel aastal sai küll töökoha trenniklubi abil ennast jälle välja kõndima ja jooksma aetud, aga ma hakkan juba arvama, et mina kuulun selle 10-20% hulka (mingi bbc dokumentaal ütles nii), kes ka järjepideva aeroobse trenni abil ei suuda siiski aeroobset vormi tõsta. Või siis ma teen midagi totaalselt valesti. Igatahes kui oled mitu kuud üritanud jooksmist treenida ja siis 10km jooksul vaatad, kuidas samuti kehvas vormis ja enamvähem null trenni teinud töökaaslane parema võhmaga seda jaksab sooritada - no ma ei tea. Võib-olla järgmisel aastal ma üritaks leida mingi sellise spordiala, mis oleks fun ja üritaks selle kuramuse füüsilise vormi teema üldse ära unustada.

Reisid ja üritused: Aasta olulisim sündmus oli muidugi juubel :D Mul on hea meel, et mulle tähtsad inimesed kokku tulid ja seda minuga koos tähistasid. Neist inimestest mitmel oli ka endal sel aastal sama tähtpäev, nii et neid tähistamisi tuli lausa hulgi.

Reisimise poolelt oli kesine aasta: üks tööreis ja üks sõprade-trehvamisreis Stockholmi, aga see on ka arusaadav, et oleme praegu üsna paiksed olnud. Muidugi Soomes olen tööasjadega seoses saanud riigisiseselt ringi tiirutada: Rovaniemi, Kemi, Oulu, Vaasa, Kokkola, Tampere, Forssa, Hyvinkää tulevad siinkohal meelde, aga no need olid sellised hops! sinna ja hops! tagasi -reisid.
Üritustest võiks veel ära mainida Midnight Runi ja Cirque du Soleil' Michael Jackson Touri. Suvel tegime väljasõidu Porvoosse ja Tampere elamumessile.

Hobid: Fotograafia osas algas aasta ilusti - käisin maastikufotograafia kursusel ja Viikkis linnukesi pildistamas. Aasta teisel poolel on kaamera see-eest sahtlisse jäänud, paar korda olen oma õuel linnukesi ja jäneseid pildistanud, aga no rohkem oleks vaja! Eks millalgi jõuab. Uue kaamera ja objektiiviga paistab, et sai ka kõik korda, vähemalt sellega olen väga rahul.
Ennast sai haritud kahel aianduskursusel. Eks kogemuse kaudu tuleb tõeline oskus, aga minutaolisele algajale olid need väga vajalikud, pole vaja kõiki vigu ise ära proovida. Vaatasin, et kevadel pakutakse veel lühikest kursust, mis keskendub aedviljade kasvatamisele, plaan on ennast ka sinna kirja panna ja tarkust ammendada.

Selline ta oligi - 2012. Hea aasta! Lõpetuseks ka mõned hetked piltides:

Märtsis Porkkalas kevadet otsimas:

P3036218.jpg

Maastikufotograafia kursusel Suomenlinnas märtsi lõpul:

P3316448.jpg

Väike-kirjurähn aprillis Viikkis:

P4076598.jpg

Sünnipäeval Tallinnas:

IMG_3089

 Esimene hommikukohv omas kodus:

P5277254.jpg

Jalutuskäik lähiümbruses, juuni algus:

IMG_9417.jpg

Päikeseloojang juulis:

IMG_9904.jpg

Porvoo vanalinn juuli lõpul:

IMG_0203.jpg

Piksetorm juuli lõpus:

IMG_0486.jpg

Puurkaevu ehitustööd:

IMG_0666.jpg

Põhjatihane aias: 

IMG_0969.jpg

Oma ahjust!

IMG_1058.jpg
 
Talv 2012:

IMG_1194.jpg

2 kommentaari:

aimarii ütles ...

Väga palju ongi juhtunud sinu eelmise aasta jooksul.
Tubli oled olnud. Mina soovin, et olgu uus aasta veelgi parim eelmist.

Maris ütles ...

Aitäh aimarii lugemast ja kommenteerimast ning head uut aastat ka sulle!