laupäev, 4. august 2012

Kohutaval kiirusel lähenev Midnight Run

Vähem kui kuu aja pärast pean mingil moel sooritama 10 km jooksu - olen vist varemgi siin maininud, et töökaaslaste ärgitusel panime end Helsinki Midnight Runile kirja. Eks seal muidugi võib ka kõndida vahepeal, aga siiski, on väike oht et kõige aeglasemad (alla 1,5h jooksvad) korjatakse rajalt ära. Ja seda ma nüüd küll ei taha!

Kevadest saati olen oma mandunud füüsilist vastupidavust üritanud treenida, alustades pooletunniste madala pulsisagedusega sörkimiste/kõndimistega. Edusamme on olnud ja keel ei ole enam nii pahasti vesti peal. Aga pikamaajooks on ikka teine asi. Neljapäeval üritasin siis teha "kuidas 10 km tunduks" jooksu. Ehk siis natuke pikemalt ja kiiremini kui normaalselt. Tulemus? Pulss oli kõrgustes, kõrgema pulsiga (ilmselt anaeroobsel pulsialal) joosta absull ei jaksanud ja jalad olid jooksusamme võttes täiega läbi. Distants ja aeg olid üsna naeruväärsed, st 5,5 km ja 45 minutit. Teised jalutavad sellise ajaga selle läbi! Pean endale tunnistama, et kehvast vormist jooksjaks treenimine nõuab endisest kõvemaid pingutusi :)

Nüüd mul on väike hirm, et 1. septembril läheb pahasti :D Aga ma kasvõi rooman finišisse. Ja seni üritan endisest kõvemat trenni teha ehk siis treenida ka kõrgema pulsiga ja eriti võtta ette jalalihased. Meil on siin kohe kõrval üks ideaalne küngas, kust ma võiksin edasi-tagasi üles-alla joosta. Ja lisaks paar korda nädalas teha samasugust viiekilomeetrist jooksu minu jaoks normaalsest kõrgema tempoga. Ja kui sellele lisaks ühe rahulikuma taastumissörgi nädalas jõuaks teha, võiks ju ehk mingit progressi oodata? Vaatame, kui palju töö ja remondi kõrvalt jõuab :S

2 kommentaari:

Kati ütles ...

Küll hakkama saad. Mul ka nyyd õhtuti 4km ring ja jooksen ka seda mingi 40 min..Nagu mulle kogu aeg öeldakse, tapab tempo mitte distants.

Maris ütles ...

Tõsi ta on, aga ei taha ju päris teosammul ka distantsi läbida :) Teisipäeval uus trenn!