reede, 31. juuli 2015

Aroonia-sõstramahl

Kuna selle aasta saadused on peale tulemas, on aeg sügavkülm eelmise aasta varudest tühjendada. Paljudele pole see kindlasti enam probleemiks, aga mina tunnistan üles, et mul oli veel karbitäied arooniaid ning pisut punaseid sõstraid järel. Eriti arooniaga ei ole ma osanud midagi peale hakata.

Nüüd võtsin end lõpuks kätte ja otsisin internetiavarustest retsepte. Kohaliku ajakirja netilehelt leidsin sellise mahlaretsepti, kus ei pidanud aurutamisega tegelema. Kohandasin seda pisut endale sobivamaks ja panin sekka nii arooniaid kui sõstraid, sest nagu olen lugenud, vajab aroonia kõrvale mingisugust hapumat maitset. Tulemus sai selline:

IMG_8636.jpg

Aroonia-sõstramahl

500 g arooniat
500 g punaseid sõstraid
1 l keevat vett
500 g suhkrut

Pane marjad terasest potti ja kalla keev vesi peale. Lase ööpäev toasoojas seista. 
Kurna seejärel segu ja pressi marjadest vedelik välja. Soovitus oli seda marli abil teha, aga mul seda polnud, nii et suuremat sorti sõel ja puidust nui kõlbasid marjade tampimiseks kenasti - ei tulnud üldse palju sodi läbi.
Lase vedelik keema ja lisa suhkur. Kalla valmis mahl klaaspudelitesse.
Morsi tegemiseks kasutasin vist umbes suhet 1:5, aga tundub, et võiks veel kõvasti lahjematki teha. Üllatavalt hea sai - kartsin aroonia tugevat maitset, aga sellest oli järel vaid mahe mälestus.

1 kommentaar:

Kati ütles ...

Täitsa huvitav, peaks proovima, kuigi meil punased juba enam-vähem läbi, kuid arooniad veel kauge tulevik. Peaks täitsa natuke punaseid hoidma selleks.