pühapäev, 23. jaanuar 2011

Lugemata raamatud

Mul on halb komme hankida raamatuid ja jätta need pooleli või täiesti lugemata. Suured lemmikud loen kiiresti läbi, aga sellised vahepealsed, siiski suhteliselt nauditavad teosed jäävad pooleli.

See algab tavaliselt nii, et mul ei ole nädal-paar mahti lugeda. Või siis lihtsalt ei ole tuju. Kui peale seda pooleliolev raamat kätte võtta, on selline tunne, et tekst on juba kaugeks jäänud ja pead osaliselt raskustega meelde tuletama, et mis alguses juhtus. Ja nii nad jäävadki - lipikud lehtede vahel - kapile seisma. Nüüd ma olen otsustanud, et hakkan seda pooleliolevate kirjasõnade hunnikut vähendama. Ja et maksimaalselt võib olla kolm raamatut lugemisel, uut enne avada ei või. See on tegelikult päris karm lubadus, sest mul on riiulis uudsusest lõhnav Pratchetti Nähtamatud akadeemikud ja mul sõrmed sügelevad seda avama ...

Vahepeal aga koostan nimekirja poolikutest ja lugemata raamatutest, mida tahan lugeda. Kui mõni neist äärmiselt halvaks osutub, siis end sellest läbi närima ei sunni - kõik selles nimekirjas on oodatud tutvused, until proved otherwise.

1. Jeremy Clarkson - Driven to Distraction. Pooleli. Olen seda siin blogis varemgi maininud ja tegelikult on see Aki raamat, aga meeldib mullegi. Tekst koosneb lühikestest arvamuslugudest, mis varem Sunday Timesis avaldatud. Hetkel ongi see raamat mul käekotis ja tööle minnes jõuan mõnusalt paar peatükki läbi lugeda. Väga sobilik rongimatkalugemine.

2. Richard Dawkins - The Greatest Show on Earth: The Evidence for Evolution. Pooleli. Teaduseraamat tavalistele inimestele - mõnus, loogiline tekst, millesse on äärmiselt lihtne süveneda. Samas nõuab pikemaajalist pühendumist ja korraga pikkade peatükkide läbilugemist, sest läbi teksti viidatakse näiteks peatüki alguses väljatoodud näidetele. Lugesin seda Tenefire puhkusereisil lennukis, väga kaasahaarav tekst, aga nüüd siis millegipärast öökapi peale seisma jäänud.

3. Iain Banks - Transition. Pooleli. Olen umbes esimesed sada lehekülge läbi lugenud, aga story poleks nagu korralikult alanudki. Ootan, et millal sellest asja hakkab saama.

4. Terry Pratchett - Nähtamatud akadeemikud. Pole alustatud. Ootan põnevusega!

5. Eesti rahva ennemuistsed jutud. Krt. See on tegelikult ka pooleli, olin selle juba sujuvalt ära unustanud.

6. Alexandre Dumas - Punainen Sfinksi. Pole alustatud. See on ka tegelikult Aki raamat, aga huvipärast võiks tutvuda.

7. Aleksander Turovski - Loomalood. Pole alustatud.

8. John Berendt - Langevate inglite linn. Jeerum, see on ka tegelikult pooleli. Hankisin kunagi umbes euro eest matkalugemiseks, aga peale seda pole raamatut enam avanud.

Esialgu rohkem ei leidnud, aga väga püüdlikult ma raamaturiiuleid ka läbi ei käinud. Proovin kõigepealt nendega ühele poole saada, siis võib riiulile (ja raamatupoodidele ;)) uuesti pilgu peale visata. Hetkel on siis skoor viis pooleliolevat! Siirdun blogist lugema ...

Kommentaare ei ole: