teisipäev, 12. juuni 2012

Mida külvad, seda lõikad?

Täna oli tibude lugemise päev ehk neli kuud on tiksunud täis töökoha trenniklubis. Läksin hommikul suures ärevuses ergomeetritesti tegema, et näha, kas mingit arengut on üldse toimunud. Tegelikult ma ei ole ju iga nädal kolm korda sörkimas-kõndimas käinud nagu pidi, kaks korda oli enam-vähem selline tugev keskmine. Ja kui nädala kolmas trenn oleks pidanud pikemat sorti olema, siis mina tegin 90 % ulatuses ikkagi ainult pooletunniseid minimaalseid trenne. Pulsi suhtes pole ma ise mingit suurt positiivset arengut märganud, peale lühikest sörki pean ikka tagasi kõndimise peale minema, sest pulss tõuseb liiga käbedalt.

Nii et pisut närviliselt läksin testi tegema. Kohe hopsti pandi mind veloergomeetri peale ja hakkasin sõtkuma. Püüdsin mitte ekraanil vilkuvat pulssi vahtida, mitte selle peale mõelda, aga muidugi silmanurgast nägin numbreid. Kohe algul oli suurest ärevusest üle 120 löögi pulss, uskumatu. Esimesel koormustasemel ronis pulss ruttu üle 140, teisel koormusel oli vist üle 150. Heas vormis inimesel peaks löögitihedus siinkohal palju-palju madalam olema. Kolmanda, suurima koormusega sain ka lausa paar minutit seekord sõtkuda, viimati mind ju eemaldati kõrge pulsi tõttu ergomeetrilt :D

Lõpuks tulemus oli see, et mingisuguse graafiku järgi oli mu hapnikutarbimise võime pisut paranenud, ehk siis olin tõusnud skaalal väga kehvast kehvale. Jess! :D Progress siiski, mis sest, et väike. Füsioterapeut seletas veel miskit, et mul pulss tõuseb tõesti alguses väga kähku teatud tasemele, aga sealt edasi ei ole samasugust kiiret tõusu. Ehk siis minu treeningu suhtes andis ta juhtnöörid pulssi vähem jälgida ja rohkem tunde järgi joosta. Rahulikku sörki oma jaksamise järgi.

Lihasjõu ja rasvaprotsendi mõõtmine oli ka, aga seal ei olnud mul mingit arengut, sest ma ei olnud ka nende suhtes mitte midagi ette võtnud. Lihased niisiis endiselt hinne 4, rasvaprotsent ülisuur, BMI normaalne. Kui nüüd esimeses faasis oli minu peamine eesmärk vastupidavuse parandamine ja regulaarse trennirütmiga harjumine, siis peale tänasest testist toibumist (reielihased annavad juba tunda, trepist laskumine on kergelt ebamugav..) võtan ette aeroobse koormuse suurendamise - pikemad ja natuke reipamad sörkimised-kõndimised. Sellele lisaks lihastreening, millalgi tahaks ikkagi hinde 5 saada.

Kommentaare ei ole: