laupäev, 7. aprill 2012

Kevad kohal, linnud tulnud

Kui mina eelmisel pühapäeval maastikufotokursustel olin, käis Aki Viikkis ja Vanhankaupunginlahel pildistamas. Minu pildid olid jäätükkidest, temal mitut sorti lindudest (siin mõningaid näiteid). Arvake kolm korda, kas ma olin pettunud?
Täna oli viimaks ometi osaliselt päikeseline päev ja kohe hommikul võtsime koos suuna Viikki põldudele. Esimesena paitsid silma kanada lagled, suured ja mütakad nagu nad on, patseerisid põldudel.
Incoming:

P4076573.jpg

Laglede kõrval oli pisemate lindude parvi: kiivitajad, kuldnokad ja minu jaoks uue liigina hangelinnud. Jäid pildistamiseks pisut liiga kaugele, aga mingil hetkel tõusis parv lendu ja sain sellest ühe suhteliselt mõistliku võtte:

P4076564.jpg

Eelmise nädalavahetuse jääfotograafiast inspireerununa tegin paar klõpsu ka põlluäärse kraavi jääkattest :)

P4076567.jpg

Mulle tundub, et minust ikkagi jääfotograafi ei saa..
Jalutasime põldude juurest edasi mereranna poole ja äkki ilmus kuskil taevasse kanakull! Minu objektiiv muidugi jäigi teravdama ja ma ei saanudki lindu fookusesse. Kirusin seal kõvahäälselt kui äkki teisel pool ilmus nähtavale kaks kanakulli! No kuramus küll, jälle objektiiv ei nõustunud neid fookusesse võtma. Aki muidugi sai neist häid pilte. Ütleme nii, et olen jälle sammu lähemal uue kaamera ja objektiivi ostmisele, täielik frustratsioon!

Metsarajal märkasime kuuseokstes mingit liikumist. Esimene mõte oli, et põhjatihane, aga ei, mingi kollase peaga pisike linnuke. Hüppas ja keksis okstel sellise hooga, et jälle kaamera optika jäi nõrgaks. Ma juba metsas kahtlesin, et kas tõesti on tegemist pöialpoisiga. Pole ise seda lindu varem näinud, aga seevõrd ikkagi loodusjutte lugenud, et tean, et see on väikseim lind Euroopas. Kodus linnuraamatust vaatasime järgi ja oligi! Kahju ainult, et korralikku pilti ei saanud. Panen siia kaks võtet, esimene on täielik udukogu, aga sealt on linnu värvimaailma näha. Teine on suhteliselt terav, aga loomulikult on mingi oks ees. Ja lind vehib selle peal tiibadega.

P4076582.jpg

P4076588.jpg

Passisime pöialpoisi juures nii kaua, et külmusime päris kringliks. Tagasiteel tegime kiiremat sammu, sest autoni viival teel pole me varem kunagi peale vareste ja sinikaelpartide põnevamaid linde näinud. Ja siis äkki vuhh! lendas meie eest läbi väike-kirjurähn. Ja otse tee ääres oleva puu võrale koputama. No aitäh, sellest tuligi minu tänase pildistamisreisi parim pilt. Ja see rähn oli muide tõesti imeväike, umbes varblase mõõtu.

P4076598.jpg

Kommentaare ei ole: