kolmapäev, 25. veebruar 2009

Helsinki City Tour

Meil on tööl selline süsteem, et iga tiim korraldab teatud ajal mingi ühise ettevõtmise. Seekord oli meie tiimi kord. Rentisime pooleteiseks tunniks Helsinki Expert bussi ja täna saigi teoks suurepärane kesklinna tuur.

Mulle olid paljud faktid muidugi täiesti uudsed ja pooli esitletavatest vaatamisväärsustest polnud ma isegi näinud. Ma ei teadnud näiteks, et Helsingis on kalju sisse ehitatud Templiväljaku kirik. Pidi olema hea akustikaga. Igatahes plaanin seda millalgi lähemalt uurima minna.

Teine huvitav fakt oli see, et umbes pool Helsingit (või no Senati väljaku hooned, sealhulgas Toomkirik) kujundanud arhitekt Engel oli enne üle lahe kolimist tööl Tallinna linnaarhitektina. Ent tema parimad tööd on siiski Helsingis :)

Siis muide Helsingi Toomkiriku taga on palju pisem õigeusu kirik, mida ma elu sees pole isegi näinud. Ma ei saa aru, kuidas võib olla nii piiratud liikumine linnas, aga sinna kanti pole ma kunagi sattunud. Soomes on muide kaks riigikirikut - evangeelne luterlik ja õigeusu. Ühte kuulub 80% rahvast ja teise 1%.

Meie tuuri lõpuks sõitsime ka Sibeliuse pargi ja monumendi juurest läbi - jälle üks koht, kus ma käinud pole. Monumenti ju kõik teate, eks, need torud? :) Igatahes üks ainus naine tegi seda skulptuuri, kokku kuus aastat, 1961-1967. Vapper ikka.

Tuur oli seega vägev, mul nüüd kohe mitu kohta, kus tahaks uuesti käia ja võib-olla pildi või paar klõpsida ... See postitus seega on veel selline piltideta "vaese mehe tuur".

Homme muide lähen teen lähemat tutvust islandi hobustega. Mingi töövärk, esitan kõigepealt preset ja siis klientidega ratsutama. Hea et ma elu sees olen hobuseid mingi paar korda lähedalt näinud, selga istumisest rääkimata. Vaatab siis mis saab, pulli igatahes kindlasti.

2 kommentaari:

Kati ütles ...

Seda hea akustigaga kirikut tean isegi mina, kuigi sees käinud pole :)
Ja egas muud kui edu homseks ratsutamisek..

Maris ütles ...

Ai vat mul ikka sügav auk teadmistes :)

Ratsutamine jah... hetkel olen läbi nagu läti raha. Homme pidi veel hullem olema.