reede, 30. juuli 2010

Tallinn ja Kumu

Visiit Tallinnasse tegi väikese pausi Norra-postituste seeriasse. Reisijutu neljas ja viimane osa on peagi valmimas; pildid on juba sorteeritud ja ootavad vaid teksti lisamist.

Enne seda aga Tallinnast. Vähese aja jooksul jõudsin palju - kohtuda sõprade ja sugulastega, jalutada Kadriorus, nautida kultuurielamusi Kumus, jälgida massiivse ja külma udu merelt maale tõusmist Pirital, vaadata päikeseloojangut Stroomi rannal, tinistada heas seltskonnas veini ja parandada maailma, shopata kaubanduskeskustes ja lugeda läbi Rehepapi. Mulle tundub, et selline peabki olema üks õige puhkus - jõuad palju, aga kiiret ei ole.


Tallinn oli linna saabumise päeval pisut udune




Igasugused tornid


Kadrioru loss oma tuntud headuses ja lilledesäras





Kumus ma ei olnudki varem käinud. Mul on terve hulk vaatamisväärsusi, mida tahan Tallinnas külastada, kuid ei ole millalgi mahti saanud. Näiteks okupatsioonimuuseum, loomaaed (seal muidugi olen käinud, aga liiga kaua aega on mööda läinud), bastioni tunnelid ning ka Kumu. Viimase võib nüüd vähemalt mõneks ajaks nimekirjast maha kriipsutada.
Kumus üllatas mind esiteks arhitektuuri sarnasus Kiasmaga - Soome moodsa kunsti muuseumiga. Ma olin sellest küll mitmeid kordi kuulnud, ent ei osanud siiski oodata nii identset vaadet. Huvitav on ka see, et arhitektid on kummalgi ehitisel erinevad.

Kumus on nii püsiväljapanek (Eesti kunstiklassika varamu) kui ka vahetuvad näitused. Ma eriline kunstiasjatundja või -fänn ei ole, aga mõned näitustest olid üsna huvitavad. Näiteks Nõukogude naine eesti kunstis või Muutuv maalikunst kaasaegse kunsti galeriis. Allpool on ka pildikesi muusemist ja väljapanekust, ent kahjuks ma autoreid ei oska piltidega kokku viia.


"Rääkivad pead" ehk skulptuuride galerii


Kunst on vaataja silmades ..?


See, kui ma ei eksi, on näide impressionismist


Sport oli nõukogude naise elus tähtsal kohal





Järgmised pildid on kaasaegse kunsti galeriist:





Kommentaare ei ole: