pühapäev, 19. juuli 2009

Saaremaal, osa III + reisi lõpp

Oma viimasel Saaremaa-päeval läksime Sõrve säärele. Ikkagi traditsiooniline turistide vaatamisväärsus. Ainuke viga oli see, et väljas oli selline pilvine ilm, natuke vihmutas ka. Optimistlikult kujutasime ette, et vihm meile liiga ei tee, laulupeo jaoks ostetud vihmakeebid olid ka kaasas ja puha.

50km autosõitu, saadetud kergetest vihmasabinatest ja jõudsimegi Säärele. Tõusime autost välja ja ilge tuul paiskus näkku. Sel hetkel ma veel mõtlesin, et no kui oleme siia tulnud, siis ikka üritame natuke ringi vaadata ja hakkasin vihmakeepi selga panema. Seda ma tegin umbes kaks minutit, ise olin veel osaliselt auto taga varjus. Tegelikult keep oli suhteliselt mõttetu asi, sest see laperdas tuules täiesti kontrollimatult ja enamus õhus lendavatest veetilkadest jõudsid ikkagi minuni. Noh, siis tegime paar sammu ranna suunas, aga seal puhus veel hullem tuul. Aki oleks tahtnud päris vee äärde minna, et paar tormipilti võtta, aga mina pistsin hirmunult kisama, et ära mine, tuul viib ära! Nojah ei oleks see tuul inimest kuhugi viinud, aga võhh, hästi jube oli igatahes. See oli muide see päev, kus tuul murdis Pärnus ja Kuressaares puid.

Vihma ja tuule käes niisama passida ei olnud ka mõtet, nii et ronisime sama targalt tagasi autosse ja sõitsime 50km Kuressaarde tagasi.. Vat selline Sõrve säärel käik seekord. Tegelikult päris sääre tipust natukene sisemaa poole oli pisut tuulevaiksem koht, peatasime seal auto kinni ja tegime Sõrve poolsaarel käimise tõestuseks paar pilti.

Pärast siiberdasime veel natuke aega Kuressaare kesklinnas ringi, aga üldine vettinud olek ei meeldinud sugugi ja üsna varakult tõmbusime tagasi oma tuppa majutuskohas. Seal ma tegin muuseas laulupeopostitust ja pakkisin asju. Järgmisel hommikul jätkasime oma puhkust Lõuna-Eestisse sõites. Ilm muidugi oli päikeseline ja meie istusime pool päeva autos - nagu mingi needus eks.

Käisime põgusal visiidil Rõuges, juba tuttavat kurepesa kaemas. Veel mustade nokkadega poegi oli pesas üsna mitu.

Võrumaal sai grillitud ja niisama päikese käes vedeletud, nauditud ilusaid maastikke ja maaidülli ning natuke sugulastega juttu aetud.

Järgmisel päeval sõitsime juba varakult Tallinna poole, kus oli tore üle pika aja jälle heade sõpradega kohtuda. Aga puhkus Eestis hakkas lõpule jõudma. Esmaspäeval kell 6 pakkisime asjad kokku, võtsime kaasa vale rätiku ja õige kassi ning tulime tagasi koju.